Brand de succes în trei pași simpli

Am să leg acest articol de o primă dată. Când am auzit întâia oară despre brand, în așa fel încât să-i conștientizez impactul, eram în Cluj și mă înscrisesem la un trianing numit Branding Personal. Suna interesant, dar habar n-aveam despre era vorba. Asta până când ne-a întrebat trainerul, aparent fără niciun motiv: ”Ce-ați vrea să se spună despre voi când nu sunteți în încăpere?”. A fost un moment de AHA! și am legat pe loc cuvântul brand de această întrebare pentru totdeauna.

Apoi, curiozitatea m-a împins mai departe și m-am documentat în timp vis-a-vis de acest subiect. Brandingul, fie că este personal sau al unei companii, este o promisiune făcută celor din jur sau consumatorilor produsului. Punct. Atât de simplu. Și este o promisiune îndeplinită de fiecare dată. Iar și iar și iar.

Cum recunoaștem un brand de succes?

  1. Autenticitatea. Atunci când există, autenticitatea se leagă strâns de istoria unei companii. Indiferent că vorbim despre o istorie de două luni sau de două sute de ani, povestea și parcursul unei companii e unică și poate face diferența. Gândește-te la autenticitate ca la ADN. Ce e înscris în codul genetic al unei companii reprezintă autenticitatea acesteia.
  2. Misiunea. Răspunsul  la întrebarea ”De ce există compania?” vin mână în mână cu misiunea unui brand (existent sau în devenire). Și până la urmă asta-i ceva general valabil: atunci când știm de ce facem ceea ce facem, succesul apare – indiferent de domeniu.
  3. Consistența. Ziceam și mai devreme că un brand e o promisiune îndeplinită iar și iar și iar. Ei bine asta înseamnă consistență. Să faci ceva pe placul consumatorilor cu o frecvență asumată. Asta vine la pachet cu munca și cu depășirea obstacolelor ce apar. Cine spune că drumul spre succes e unul bătucit și ușor, se înșeală amarnic! Nici brandurile nu fac excepție de la această regulă.

Cel mai puternic brand românesc din 2018

De vreo opt ani se realizează un top autohton al celor mai puternice branduri românești. Câștigătorul a fost, și în acest an, Borsec – Regina Apelor Minerale. Cumva pe merit, dacă e să ne gândim la povestea străveche a companiei (autenticitate). Se spune că inclusiv romanii s-au bucurat de apa acestor izvoare, bazele brandului pe care-l cunaștem cu toții azi fiind pus în 1806. Însemnările istorice ne spun că Borsec a devenit un loc în care se adunau bolnavii spre vindecare (misiune). Faptu-i confirmat și azi, prin numeroasele studii făcute și prin proprietățile confirmate ale acestor ape. Nu în ultimul rând, brandul este unul premiat încă din 1873, iar disctincțiile se înmulțesc de la un an la altul (consistență).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *