Locurile în care ne-a purtat 2019 – retrospectiva călătoriilor

E timpul pentru retrospectiva anului care tocmai a trecut din punct de vedere al călătoriilor. Recunosc, 2019 a fost cel mai frumos an de până acum la acest capitol și planul e ca în fiecare an să pot spune asta! Hai să vedem care-s motivele.

• 24 de zboruri cu avionul
  • câteva mii de kilometri parcurși cu mașina
  • 2 continente
  • 24 de orașe
  • 12 țări

Am început anul în Florența, Italia. Ne-am bucurat de artă la tot pasul, de o gastronomie de poveste și de farmecul orașului. Am călcat pe urmele marilor maeștri și artizani și ne-am dorit să călătorim cât mai mult în anul în care pășisem. Peripețiile noastre în orașul renașterii le-am detaliat și pe blog.

Întorși în țară, am vrut să ne bucurăm de zăpadă, așa că am dat o fugă până la Mărișel, în frumosul nostru Cluj. Peisajele sunt de poveste!

Ianuarie m-a purtat apoi în Londra, Anglia, unde am avut un examen pentru o certificare de Programme Management.
A urmat apoi o escapadă în Basel, Elveția. Am descoperit aici inima civilizației, încununată de o arhitectură frumoasă de tot (da, e orașul cu primăria roșie!). Ne-a plăcut mult aici muzeul de hârtie, pe care-l recomandăm cu drag!

Am luat apoi trenul spre Strasbourg, Franța. Ne-am plimbat pe străduțele pitorești ale orașului, am mâncat patiserie franceză și ne-am delectat cu gastronomia alsaciană. Bineînțeles că nu puteam ajunge aici fără a face turul Parlamentului European (primești o mulțime de informații utile aici despre modul în care e structurată și cum funcționează Uniunea Europeană) – cu siguranță trebuie trecut pe musai list dacă ajungi aici!

Finalul lunii februarie ne-a dus la Roma, Italia. Cred că v-ați prins deja că Italia e țara unde ajungem iar și iar (e intenționat, recunoaștem!). Vaticanul e la fel de fascinant ca prima dată când l-am văzut, iar orașul celor 7 coline își merită renumele! P.S. Gelato, pizza, pasta!

La final de aprilie am ajuns în Spania, unde am făcut turul Andaluziei. Mi-e greu să aleg un loc preferat, pentru că-s multe de văzut aici. Dar cu siguranță pun la loc de cinste Ronda și Parcul Natural Sierra Nevada. Și Sevilla, dar asta deja e altă poveste!

În mai am vizitat Humuleștiul (da, casa memorială Ion Creangă, din Neamț, România). Mi-am adus aminte de momentele faine din școala generală și de profesorii extraordinari pe care i-am avut acolo (am studiat la Școala Generală Ion Creangă din Satu Mare).
Tot în mai am dat o fugă până la București pentru a participa la conferința Digital Divas.

În iulie a fost ultima mea delegație în Dublin, ca angajat la fosta companie unde mi-am desfășurat activitatea de project manager. Bineînțeles că m-am bucurat acolo de vremea răcoroasă, de verdele orașului și de arhitectura frumoasă a locului. Și dacă tot am fost prin zonă, am dat și o fugă până la Trinity College. Recunosc, îmi doresc să vizitez orașul și împrejurimile pe bune, așa că sper să ajungem acolo cât mai curând!

Tot în iulie ne-am făcut bagajele pentru a urca muntele. Planul era Vf. Moldoveanu din Făgăraș, însă am ajuns doar până la Cabana Podragu. Povestea pe larg e în articolul de pe blog, inclusiv detalii despre cum ne pregătim pentru un weekend la munte.

August ne-a purtat în Kosice, Slovacia. Orașul e frumos tare, mâncarea e bună, însă Parcul Național Paradis întrece orice așteptări. Superb de-a dreptul, și unde mai pui că e la nici 6h de condus de Cluj-Napoca.
Bineînțeles, la întoarcere ne-am oprit puțin prin Oradea – în ultimii ani orașul s-a transformat și cred că e unul dintre cele mai frumoase din țară!

2019

Începutul lunii Septembrie ne-a prins la Beliș, luându-ne rămas bun de la o vară plină (și tumultoasă pe alocuri) și pregătindu-ne pentru o toamnă care avea să întreacă așteptările.
Am ajuns apoi din nou în București, pentru câteva sesiuni de training și apoi am avut o scurtă escapada pe Valea Drăganului – așa aveau să se încheie drumețiile din țară pentru 2019.

Octombrie ne-a purtat în Orientul mijlociu, tocmai în Emiratele Arabe Unite. Recunosc că nu-i o destinație în care-mi doream musai să ajung, dar așa cum am mai spus și în articolul scris despre aceste locuri, m-au impresionat cu siguranță!

Noiembrie a fost minunat! Kuala Lumpur (Malaezia), Singapore și Bali (Indonezia) ne-au impresionat prin diferențele culturale și locurile minunate! Aici vă sunt datoare cu niște articole, dar urmează și ele!

Decembrie ne-am prin acasă, în Cluj-Napoca, lăsându-ne să reflectăm la toate locurile faine în care am fost în 2019 și să adunăm energie pentru următoarele destinații. Noi suntem pregătiți – tu ești?