Training fundraising – cum se strâng fonduri într-un ONG?

Sesiunile de training sunt un mod prin care mă conectez cu o altă realitate. Cea din afara multinaționalelor.  Și-mi place tare mult să mă înconjor de oameni furmoși, dornici să învețe și să învăț la rândul meu de la ei. Și acesta e unul din obiectivele mele atunci când intru într-un spațiu pentru a desfășura o sesiune de training – să mă asigur că fluxul de informație circulă în mai multe direcții.

Săptămâna aceasta am fost invitată de Liga Studenților Științelor Vieții, din cadrul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj-Napoca, să dezbatem subiectul fundraisingului. Adică ce opțiuni avem când vine vorba de atragerea fondurilor în ONG-uri? Și mai ales, cum putem maximiza aceste opțiuni?

Fundraising în ONGuri

Bineînțeles că cea mai mare parte a discuției s-a concentrat pe vânzări și pe modul în care comunicăm cu viitorii parteneri. De la research, la moduri și metode de abordare în momentul în care ne dorim să concretizăm o colaborare. De la comunicarea telefonică, la cea scrisă și cea face-to-face. Adică față în față cu viitorii parteneri. Am mizat mult pe limbajul folosit în vânzări și în crearea parteneriatelor. Dacă te întrebi care este, răspunsu-i simplu: unul cât se poate de uman. Cred cu tărie că tranziționăm de la vechile concepte de sponsorizare, spre crearea de parteneriate durabile, care să aducă beneficii ambelor părți implicate. Ne distanțăm de limbaje de lemn și punem accentul pe colaborare – una reală! Și investim în oferte personalizate – pentru că până la urmă, așa cum nu purtăm cu toții aceeași măsură la îmbrăcăminte, la fel nici colaborările n-au cum să fie la fel. Și cum putem personaliza, dacă nu încercând să ne punem în papucii potențialilor colaboratori? Acesta a fost un alt aspect pe care am mizat în timpul sesiunii de training.

Menționam de opțiuni când vine vorba de fundraising. Vânzarea directă e una dintre ele, însă nu e singura. Mai ales pentru ONGuri, există numeroase linii de finanțare (interne și externe). Pe lângă acestea, proiectele pot fi adăugate pe platforme de crowdfunding (de exemplu kickstarter sau indiegogo) sau s-ar putea organiza licitații cu vânzare de produse/servicii tipice organizației.

Deci, tu ce soluție de strângere de fonduri ai alege pentru organizația ta?

Share: